Brev:
Stor appetit - knap 8 måneder
20. april 2016
Alder:
7 mdr.
Stor appetit - knap 8 måneder
Kære Helen.
Tak for mange gode svar!
Denne gang skriver jeg til dig med lidt af et luksusproblem. Min søn er nemlig blevet MEGET glad for at spise skemad - og det er jo dejligt. Jeg er imidlertid lidt usikker på, hvor meget, han må spise af gangen, da han ikke altid selv siger stop. Vi plejer at holde os til max 2 dl, men af og til giver vi ham lidt mere. Han har døjet meget med luft i maven, og selvom det er i bedring, kan han stadig blive meget oppustet og få ondt i maven. Jeg tænker derfor, at det er vigtigt, at vi ikke presser fordøjelsessystemet for meget.
Han bliver 8 måneder d. 29/4, ligger fint på sin vægtkurve og er sund og rask.
Han spiser varieret og er glad for alle slags grøntsager, frugt , brød og kød. Grød er han ikke så vild med, men vi prøver stadig at servere det engang imellem. Han spiser 4 skemåltider og ammes 4 gange i døgnet.
Skal vi evt tilbyde ham endnu et måltid pr dag, og så holde os til max 2 dl? Eller må vi godt give ham mere end 2 dl, hvis han virker sulten?
Tak og venlig hilsen
Marie